fredag, oktober 28, 2005

Äntligen fredag

Så var äntligen fredagen här, är fortfarande lite trött efter onsdagens halloweenfest. Dock är det utgång idag igen, kommer nog att ta det lugnt med drickandet i alla fall.
Jag måste nämligen förberedda en komplicerad labb tillsammans med en kursare på lördagen.

Idag är det verkligen varmt här nere, jag tror temperaturen toppade på 17 C* något som för mig är helt otroligt i slutet av oktober. Detta var som en inbjudan till att ta en springtur. Hösten är verkligen längre här nere på kontinenten, det finns fortfarande massor med löv på träden, flugor i lufte och spindlar överallt. På tal om spindlar så kryllar det fullkomligen med dem här.
Jag dammsög lägenheten i förra veckan, idag när jag tittade så fanns det två spindlar i hörnet på toaletten.

Här kommer en bild på mig, Erik och en okänd tysk i bakgrunden: