söndag, mars 05, 2006

Podcasting

Jag är ju tyvärr sen i mångt och mycket. Podcasting, att prenumerera på radioshower är något som jag länge har föraktat långt inne i det svarta cyniska träsket som jag kallar mitt hjärta.

Nu har jag blivit omvänd och ut ur min ipod har en massa musik gått och in har en mängd olika bra program kommit. Man kan säga att mitt liv har börjats styra av sändingarna:
På kvällarna lyssnar jag innan jag somnar in, jag tar inte längre med mig läslektyr på toan, promenader med föräldrarnas hundar blir plötsligt glädjefyllda då det innebär en timmes oavbruten lyssning. Kort sagt, jag är beroende.

Här kommer ett par rekommendationer på bra poddsändingar:

Sveriges Radio

The Linux Link Tech Show <- Varning, extremt teknik- och Linux-nördig

Ett ljudprogram som stöjder poddsändingar är också rekommenderat, för linuxanvändare kan jag varmt rekommendera Amarok, den bästa spelaren någonsin.

För windows vet jag inte men kan rekommendera iTunes.

Tack till Karl Liljas som introducerade mig till denna underbara värld!

2 Comments:

At 11:09 em, Anonymous Anonym said...

Välkommen in i en trevligt värld. Jag har blivit beroende av Public Service's avsnitt från 060205. Sanslöst kul! Vad sägs om Göran Persson, Christer Ulfbåge och Ingemar Bergman i samma avsnitt!

Ja, hallå hallå, hallå hallå, ursäkta mig (uttalas i: inte ej) i stugan! – Christer Ulfbåges öppningskommentar. Klockers!

 
At 7:56 em, Anonymous Anonym said...

Men för fan vad är det för fel på er ungdomar? När jag var i er ålder fanns det inte ens transistorer, och nu sitter ni och slår in öppna dörrar och återuppfinner hjulet.

Nej, men SRs Podradio är ju fetbra. På minuten och Spanarna är grymt underhållanden faktiskt (och Salva med Jörgen Mörnbäck var helt sjukt bra) och förstås Filosofiska Rummet eller Vår Grundade Mening när man ska somna.

För PC heter programmet Doppler för att ladda ner.

 

Skicka en kommentar

<< Home