onsdag, november 02, 2005

På besök i Svealandet och en timad förkylning

Ja, du läste rätt!
Den här helgen kommer jag tillbaka till Sverige för en blixtvisit. Allmänna Sången firar 175 år och håller i en jubileumskonsert tillsammans med en brakfest. Jag åker på fredag och far tillbaka på måndag. Hektiskt med andra ord.
Givetvis har jag timat en förkylning lagom till detta, just nu sitter jag med en rejält förstörd hals samt hosta.

Idag hände en annan kul grej: Jag hade min första labb i Elektrische Schaltungen II (Elektriska kretsar II), en stor skillnad mellan Tysklannd & Sverige är att här så måste man muntligt redovisa laborationen innan man får börja. Den totala laborationstiden är 4 h; föga anade jag att dryga två timmar av dessa var man tvungen att sitta och förklara hela, (och då menar jag hela), laborationen för läraren. Situationen var uppfriskande traumatisk då man var tvungen att hitta på lösningar under press. Som tur var avlöpte det hela förhållandevis väl. Dock var jag helt utbränd när själva pillandet vilket inte var speciellt kul.

Till sist:
Att Allmänna Sångens 175 års jubileum firas över hela världen är väl helt känt, bland annat här i
Tyskland slår man till med att lansera en helt ny tandkräm: