torsdag, juni 22, 2006

En helt vanlig dag...

Idag när jag satt på dass i skolan ringde mobiltelefonen, ett okänt tyskt nummer ringde och jag beslutade mig för att svara. Det var en kvinna som jobbade på Otto-von-Guericke-Universitet som undrade om hon fick ge ut mitt mobiltelefonnummer till en tysk tidning, Mitteldeutscher Zeitung. De ville intervjuva en svensk student med anledning av matchen på lördag.
- Jaha, tänkte jag och försökte rekommendera Gustav, den andra svensken här, som är minst 1000 gånger mer fotbollskunnig än jag. Det kom inte på fråga, mig skulle det vara.
Jag accepterade, en halvtimme senare ringde en reporter upp. Vi pratade om varför jag studerade i Tyskland, hur fotbollsintresserad jag var (lögn) och om Sverige skulle vinna.
Ärlig som jag alltid är sa jag att jag var realist och bedömde Sveriges chanser att vinna små och att det tyska laget är tekniskt bättre. När samtalet nästan var slut frågade han var han skulle skicka fotografen.
- Fotografen?, tänkte jag.
10 minuter senare ringde en annan man till mig och vi gjorde upp om att träffas på universitetsområdet för en kort fotosession.
Vi träffades framför biblioteket och han frågade direkt var mina svenska trikåer var.
Jag förklarade att jag först fick veta om hela det här spektaklet för en timme sedan och jag tyvärr inte besatt en enda svensk ägodel här i Tyskland.
Vi fann på råd och åkte till en fan-shop, där lånades det både trikå, mössa, fotboll och svettband. En rad löjliga fotbollsbilder togs och allt blev klart.
Summa summarum så publiceras historien på lördag, det ska bli spännande att köpa tidningen på lördag.

1 Comments:

At 7:40 em, Anonymous Anonym said...

omg lol

 

Skicka en kommentar

<< Home