onsdag, juni 07, 2006

Dö flugor, dö!

Den senaste veckan har jag fått uppleva hur det är att ha spädbarn i hemmet och därmed minimera sömnkvoten. Ett nytt problem har nämligen uppenbarat sig i mitt liv och gjort mig till den värsta massmördare: flugor.
Varje kväll innan jag går och lägger mig slår jag ihjäl de 2 - 4 flugor som cirkulerar rummet, kl 5 - 6 på morgonen vaknar jag ändå av att en fluga tar en promenad på mitt ansikte eller gör ett besök i mitt öra. Självklart avslutas skönhetssömnen med ett ryck men jag försöker ändå somna om. Flugan kommer tillbaka 10 minuter senare och gör om samma procedur. Detta fortsätter tills jag stiger upp och jagar flugan i ca 1 - 15 minuter, beroende på om flugan har gömt sig eller parkerar sig på lämpligt ställe. När insekten så är död kan jag åter falla i sömn, i ca 10 - 30 minuter innan det är dags för nästa fluga att titta till mig.
Igår kväll dödade jag fyra flugor (Agnes kan intyga då jag skypade samtidigt). Kl 5 - 6 på morgenen dödade jag ytterligare tre nytillkomna vänner. Konsekvensen av detta mardrömsscenario är att jag sover lika dåligt varje natt vilket gör att jag snart kommer att bli tokig och att jag nu alltid sover med en flugsmälla inom handräckvidd från sängen. Ett flugsmällestöd har även byggts av två ställningar vilket gör att det tar minimal tid för mig att hoppa upp ur sängen med mitt dödsvapen i högsta hugg.

Snälla, hjälp mig!

3 Comments:

At 4:41 em, Anonymous Anonym said...

Är du säker på att det inte bara är dina gula öronproppar som spökar igen? ;)

 
At 5:17 em, Anonymous Anonym said...

Dimetyleter driven hårsprej, tändare. Utrota. Eventuellt brandsläckare, eventuellt Rammstein på.

 
At 11:34 fm, Anonymous Anonym said...

Jävla Kalle! Det där var ju MITT skämt! Jag som har laddat i en halvtimme innan jag tryckte på kommentera-knappen!

 

Skicka en kommentar

<< Home