tisdag, mars 21, 2006

Lite om mitt liv i Tyskland

Det har riktats kritik mot att jag numera bara skriver om nördiga matetmatiksaker och för lite om Tyskland. Detta beror pa att jag är mitt i min tentaperiod sa allt jag gör är att häcka pa biblioteket.

Nu kommer i alla fall lite mer matig information om mina lägenhetskompisar:

Torsten, ålder 22.
Utseende: svart lockigt har, muskulös, trevlig.
Passar bäst i: Ett pojkband (<- Enligt Agnes)
Kommer fran: Flechtingen, en by utanför Magdeburg
Studerar: Maskinteknik
Äter: Mackor eller pasta med socker och smör.
Intressant fakta: Sovar alltid med öppen dörr sa man far smyga omkring pa morgnarna.
Civilstatus: Upptagen med sin flickvän Svenja sedan atminstone ett par år tillbaka.



Stefan, alder 23
Utseende: halvlangt mörkblont har, gamla kläder, rolig mimik.
Passar bäst pa: Pa en scen.
Kommer fran: Cottbus
Studerar: Logistik
Äter: Allt, hemmets husvin som vi kallar honom.
Intressanta fakta: Tränar pa sin polska. Har en förmaga en snabbt växla mellan tyska och engelska när han pratar med mig.
Civilstatus: Precis upptagen med en tjej fran polen.

1 Comments:

At 6:16 em, Anonymous Anonym said...

Hmm, jo det är jag som inte bara vill läsa om konstiga datatermer som jag inte förstår mig på... Inget fel med sådana inlägg, men roligt att på "Eriks blogg om Tyskland" också läsa om saker rör livet´i Magdeburg. Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home