torsdag, maj 18, 2006

I väntan på föräldrarna.

Mina päron kommer över nästa torsdag till söndag, något jag ser mycket fram emot.
De kommer att bo på en pensionat mitt i stan vilket verkar vara utmärkt.
Frågan är nu vad vi ska hitta på här i Magdeburg. Mina planer hittils är:

1. Gå på Magdeburg Operan
2. Gå på något museum
3. Visa hur jag bor.

Men sedan då? MD är tyvärr ingen metropol som Berlin, allt som är värt att se går att avklara på en eller ett par dagar. Just nu är jag lite perplex över vad vi ska hitta på... Idéer mottages tacksamt!

2 Comments:

At 9:20 em, Anonymous Anonym said...

4) Titta på det roliga huset.
5) Röka vattenpipa
6) High-5:a med lokabefolkningen
7) Byt skosnören på alla Deichmans skor
8) ät korvstroganoff
9) Drick Haßelröder
10) Fråga lokalbefolkningen om din far borde heta Büchlein, Büchschen eller bara Taschenbuch.

 
At 6:00 em, Anonymous Anonym said...

11) Äta på den jättegoda glassbaren!

 

Skicka en kommentar

<< Home