tisdag, augusti 22, 2006

Varför kan jag inte ljuga?

Efter min hemkomst från Tyskland har jag flyttat in hos Agnes, detta medför att jag måste adressändra.
Adressändring medför att Tv-pejlarna kommer att ringa och fråga hur det står till med mitt tv-innhav.

Här kommer en av mina svagheter fram: Jag har otroligt svårt för att ljuga. Visst, överdrifter slinker ut ibland, men att blåljuga vid mottagandet av en direktfråga, är något som jag har mycket svårt för.

Mitt hopp står därför till att Agnes ska svara varje gång det ringer på telefonen, allt för att minska risken för att jag ska möta en av mina största fasor och att en flintskallig, medelålders man med dålig andedräkt ringer med förhörsröst.

Har ni något bra tips om hur man kan försvara sig mot denna plåga?

1 Comments:

At 10:18 em, Blogger Per-Olof said...

Skyll ifrån dig! Det är vattentätt.

 

Skicka en kommentar

<< Home