fredag, juli 28, 2006

1 till ner, 1 kvar

Idag var ödets dag, jag skulle ha min svåraste munta hittils, i Information och Koderingsteori.
I kursen ingick flera matematiska bevis som man enligt rykten skulle tvingas krysta fram under examinationen. Med tunga steg gick jag till gebäude 03, Raum 301, väntandes på det värsta.
Jag var nervös, knäna darrande, läppen fladdrande och pulsen låg på stabila 130 slag / min.

För att bespara er läsare lite smärta så kan jag sahär efterat konstatera att det gick kanonbra.
Jag fick de rätta frågorna och det hela var mycket avslappnat. Alla andra kursdeltagare gjorde en skriftlig tenta dagen innan som tydligen var riktigt svår. De bästa där får kanske en 3:a.
Jag fick 1,3 vilket är nästan högsta betyg. När Prof. Omar meddelade resultatet ramlade jag nästan av stolen.

Nu är det att blicka framåt: Ännu en tenta väntar på tisdag, den sista innan ledigheten och friheten börjar.

Puss!

1 Comments:

At 12:11 em, Anonymous Anonym said...

hehe, grattis Erik!
Professor Omar? Det låter som en kul snubbe. Vad gör du efter tisdag? Du vet att du alltid är välkommen till Berlin. Jag åker nästa lördag.

 

Skicka en kommentar

<< Home