torsdag, maj 18, 2006

Schlagerfestivalen

Ser precis på sluttampen av semi-finalen i Eurovision Song Contest.

När jag var yngre hatade melodifestivalen så oerhört, musik som jag hatade, artister som var dumma i huvudet; kort sagt ett meningslöst event.

Sedan träffade jag Agnes som bokstavligen tvingade mig att kolla på melodifestivalen. Hon visade mig att det finns andra värden i denna tävling som gör den tittvärd.

Det är inte varje dag jag kan sitta tillsammans med Torsten, kolla på TV och rådissa allt som rör sig.

Minnesvärda bidrag var Andorras mjukporr, snubben med den randiga mössan, Litauens "lustiga" gubbar, Lordis grymma rock med den snejdiga finländska hatten för att inte tala om Islands sugar plum fairy marscherandes över scenen ivrigt hailande.

Kan inte vänta tills finalen på lördag...

1 Comments:

At 4:29 em, Anonymous Anonym said...

shit man! du har ju gatt over till den morka sidan! bewegt dein arsch zuruck du desertor! jag upplever tyvarr dina tidiga kanslor for schlagerfesten, innerst inne onskar jag var svenska artist olycka. eller nja, hoppas iaf lordi piskar henne.

 

Skicka en kommentar

<< Home