söndag, maj 21, 2006

Hard Rock halleluja

Den bästa melodifestivalen någonsin har just utspelat sig och ett hån mot allt eurodiscoblaj.
I slutet var konferencierna helt perplexa och visste inte om de skulle krama Lordi eller inte. Resultatet blev något mittemellan och en syn för gudarna när en monsterman med tre decimeter höga buffalos kindpussar den fagra amerikanska hosten.

Är det något jag älskar så är det underdogs som vinner. Agnes hävdade att Lordi var favorittippade något som jag själv inte tycker mig ha sett indikationer på.

Något att ej förglömma är att Finland aldrig någonsin tidigare vunnit utan som bäst placerat sig på en 6:e plats.

Jag gratulerar Lordi och Finland till en värdig vinst!

1 Comments:

At 1:10 fm, Anonymous Anonym said...

Ja det va som fan, jag kolla till tvn mot slutet och förvandlades till en fågelholk när jag såg placeringarna. Missa allt i princip, så jag kan inte säga något om själva tävlingen men jag minns tydligt nått rapport inslag för nån månad sedan då man intervjuade finnar som alla sa att de skämdes att vara finnar som sänt ett sådant bidrag till kontinental uppvisning. Man sade saker i stil med att Lordi var en skam för landet. Ha! Slog iaf vårat bidrag, Ha!

 

Skicka en kommentar

<< Home